WNJ

sobota, 19 stycznia 2013

Jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu i po łuku - jazda po łuku


           

           

Jak nie możesz zdać egzaminu na prawo jazdy 


Oferta kursu prawa jazdy kat. B - KLIKNIJ !!! 
Jazdy doszkalające Instruktor Dariusz                                          







Zadanie ruszanie z miejsca i jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu oraz po łuku, czyli popularna jazda po łuku żeby było zrobione prawidłowo musimy ustawić pojazd w pozycji startowej. Następnie po upewnieniu się o możliwości jazdy płynnie ruszyć z pola startowego,  jazda powinna być płynna do pola zatrzymania oraz cofamy do kolejnego pola zatrzymania. Nie możemy w czasie jazdy wyjechać poza linię, albo potrącić pachołka lub tyczki, bo to przerywa egzamin. Natomiast jak się zatrzymasz, najedziesz na linię lub pojazd nie zatrzyma się w polu zatrzymania masz jeszcze jedną próbę. Warto dodać, iż cofając musisz korzystać z lusterek i patrzeć przez tylną szybę obowiązkowo. Jadąc po łuku nie włączamy kierunkowskazów.


Błędy, które przerywają egzamin to :

  • przejechanie przez linię zewnętrzne wyznaczające pas ruchu
  • potrącenie tyczki, albo pachołka
  • dwukrotne nieprawidłowo wykonane zadania, których jest możliwe powtórzenie po pierwszej nieudanej próbie.



Błędy, które nie zaliczają pierwszej próby, gdzie jest możliwość zrobienia drugiej to :
  • zgaśnie silnik
  • zatrzymanie pojazdu, brak płynności jazdy
  • nie zatrzymanie się w polu zatrzymania
  • najedziemy na linię
  • podczas cofania nie korzystamy z lusterek albo nie obserwujemy drogi przez tylna szybę

JAZDA PO ŁUKU zadania na placu


    Nauka Jazdy - Jazda po łuku


Podstawowym  sposobem jazdy pasem ruchu do przodu i do tyłu jest jadąc do przodu mieć opanowane gabaryty samochodu, prowadzić pewnie samochód w pasie ruchu. Natomiast jadąc do tyły korzystać należy zgodnie z techniką kierowania przez lusterka, najlepiej prawe, kontrolując odległość od linii wyznaczającej krawędź pasa oraz obserwować przez tylną szybę tor jazdy samochodu jak też odległość od pachołka na końcu pasa ruchu.
Jeśli nie do końca to wychodzi proponuję w początkowej fazie nauki i tylko w początkowej fazie taki patent na ten manewr :

1. Ustawiamy pojazd w pozycji startowej tak, aby cały pojazd zmieścił się w polu zatrzymania (A).
PAMIĘTAJ ruszenie musi być płynne, jedziemy na pierwszym biegu, z wyczuciem dodajemy gazu, prędkość na łuku jest zbędna i jedziemy płynnie do pola zatrzymania, nie włączamy kierunkowskazów.
                                                                                   (  A  )


jazda po łuku egzamin



                                                            pozycja startowa i pole zatrzymania






2. Po zatrzymaniu w polu zatrzymania włączamy wsteczny bieg, kierownica ustawiona prosto



                                   



                             

i powoli na półsprzęgle cofamy (unosimy i wciskamy sprzęgło, nie pozwalaj na rozpędzenie auta) nie kręcąc kierownicą do momentu, jak prawe lusterko będzie tuż przed drugą tyczką





                








i wtedy kręcimy dynamicznie jeden obrót kierownicy w prawo  od napisu skoda do napisu skoda na kierownicy :)



nauka jazdy jazda po łuku


W prawym lusterku musi być widoczna linia wyznaczająca pas ruchu i tej linii się trzymasz.
Pierwsze dwie tyczki widoczne po prawej stronie jak cofamy z pola zatrzymania ustawione blisko siebie



*
nauka jazdy jazda po łuku
3. Po zrobieniu pełnego (360 st.) obrotu kierownicy cofamy samochodem do momentu, aż w lewym, bądź prawym lusterku zobaczymy długą, prostą linię  i wtedy odkręcamy kierownicę dynamicznie w odwrotnym kierunku do poprzedniego skrętu o 360 st.
                                                                                      
                                                                      

*
nauka jazdy - jazda po łuku - linia pasa ruchu

4. Po wyjściu z łuku patrzymy przez tylną szybę, jak daleko do pola zatrzymania, bo tu nie widać linii




*
nauka jazdy jazda po łuku

5. Przez prawe i lewe lusterko pilnujemy samochodu, żeby jechał wzdłuż linii, nie pozwalając, by się do niej zbliżał i cofamy płynnie.





*
nauka jazdy jazda po łuku


Przyjmując zasadę jeśli linia w lusterku się oddala delikatna korekta kierownicą w stronę linii i prostuje koła, jak samochód się zbliża do linii, korekta od linii i prostuję koła. I tak na przemian przez tylną szybę i lusterka do pola zatrzymania !


6.Jadąc do tyłu tuż przed wjazdem w pole zatrzymania koncentrujemy się na ostatniej, środkowej tyczce i zatrzymujemy pojazd tuż przed nią













albo patrząc z przodu, gdy plastik mocujący prawą wycieraczkę pokryje się z tyczką w prawym pierwszym rogu pola zatrzymania(pozycji startowej)











Oczywiście jest to jeden ze sposobów, jeśli nie dajemy rady jechać korzystając od początku do
końca z lusterek i tylnej szyby jak to się mówi czując samochód :) w początkowej fazie nauki jazdy pasem ruchu.

......................................................................cdn....................................................


.........Cały artykuł i wszystko o NAUCE JAZDY po prostu kliknij




          

Zapraszam na Wizualne Doszkalanie












Zadania egzaminacyjne  - Jak dobrze zrobić łuk
Jak poprawnie zrobić łuk na egzaminie
 Sposoby na łuk
 Jazda po łuku   
Zadania na placu manewrowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz