Jak uruchomić silnik, gdy rozładuje się akumulator
Kable rozruchowe uruchamianie silnika
Uruchamianie silnika z akumulatora innego pojazdu.
Zagrożenia
Nieprawidłowe postępowanie podczas uruchamianie silnika z akumulatora innego pojazdu może doprowadzić do eksplozji akumulatora, pożaru, poparzenia osób oraz uszkodzenia układu elektrycznego pojazdu.
Środki ostrożności
Zawsze postępować zgodnie z procedurą podaną w instrukcji obsługi pojazdu.
W przypadku braku takiej procedury postępować w następujący sposób :
Upewnić się, że pojazdy nie stykają się, a ich wyłączniki zapłonu są wyłączone. Dźwignie biegów obu pojazdów muszą znajdować się w pozycji luz lub parkowania w automatycznej skrzyni biegów.
- Połączyć kablem dodatnim (czerwony) biegun dodatni akumulatora na jednym pojeździe z biegunem dodatnim akumulatora na drugim pojeździe.
- Podłączyć kabel ujemny (czarny) do ujemnego bieguna rozładowanego akumulatora prowadząc go z dala od przewodów paliwa i hamulców.
- Podłączyć kabel ujemny (czarny) do ujemnego bieguna akumulatora pojazdu dostarczającego energię do rozruchu lub podłączyć go do jakiegoś punktu masy na tym pojeździe jak na przykład korpus silnika.
- Upewnić się, że wszystkie połączenia są prawidłowo wykonane i odsunięte od wirujących części silnika.
- Uruchomić silnik w pojeździe ze sprawnym akumulatorem i poczekać przynajmniej jedną minutę.
- Uruchomić silnik w pojeździe z rozładowanym akumulatorem i poczekać przynajmniej jedną minutę.
- Wyłączyć silnik w pojeździe ze sprawnym akumulatorem.
- Odłączyć kable w odwrotnej kolejności, trzymając je w odpowiedniej odległości od wirujących części silnika.
Uruchamianie silnika z biegu , na pych albo z linki (wszystko to samo)
Nie dotyczy samochodów z automatyczną skrzynią biegów !!!!
1. Przede wszystkim zadbaj o swoje bezpieczeństwo. Upewnij się, że hak zarówno w pojeździe holującym, jak i holowanym jest godny zaufania. Wkręcane haki potrafią zrywać gwinty i wyskakiwać z nich, co w połączeniu z elastyczną liną do holowania może spowodować duże uszkodzenia – zarówno w karoserii jak i szybie pojazdu. Nie wystarczające jest samo wkręcenie haka ręką na siłę. Trzeba go mocno dokręcić używając dźwigni – w tym celu można użyć długiego i mocnego śrubokręta czy np. metalowej rączki do podnośnika do kół.
2. Gdy haki są odpowiednio wkręcone, linka założona i obaj kierowcy gotowi, kierowca holujący na początku napręża linę powolutku oddalając się od holowanego i dopiero przy naprężonej linie (gdy poczuje pierwszy opór) dodaje mocniej gazu, aby zaciągnąć pojazd holowany.
3. Kierowca w pojeździe holowanym ma przekręcony kluczyk do tej pozycji, jaką ma przekręcony kluczyk podczas normalnej jazdy (czyli nie musi mieć przekręconego maksymalnie jak do pracy rozrusznika). O ile posiada wystarczająco miejsca do rozpędu wrzuca drugi bądź trzeci bieg. Cały czas trzyma naciśnięte sprzęgło (bieg wrzucony!). Gdy tylko pojazd holujący rozpędzi go do odpowiedniej prędkości puszcza sprzęgło (nie wolno zbyt gwałtownie) i jednocześnie dodaje gazu. Silnik się uruchamia.
Czytaj więcej :
- Nowe zasady egzaminu teoretycznego
- Zadania na egzaminie na prawo jazdy kat B
- Sprawdzenie podstawowych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy...
- Jak włączyć światła zewnętrzne w samochodzie na egzaminie...
- Opis kontrolek w samochodzie i ich przeznaczenie
- Przygotowanie się do jazdy - zadania egzaminacyjne...
- Jak ustawić lusterka w samochodzie - martwe pole
- Uruchomianie silnika kolejne czynności rozpoczęcie jazdy...
- Jazda z silnikiem diesla
- Jak uruchomić silnik gdy rozładowany akumulator
- Jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu i po łuku - zadania egzaminacyjne ...
- Ruszanie na wzniesieniu
- Ruszanie samochodem krok po kroku
- Parkowanie prostopadłe wjazd przodem po prawej ...
- Parkowanie równoległe wjazd tyłem po prawej stronie...
- Parkowanie prostopadłe wjazd przodem po lewej stronie...
- Parkowanie skośne wjazd przodem - zadania egzaminacyjne...
- Zawracanie parkowanie tyłem - zadania egzaminacyjne...
- Zawracanie tyłem z wykorzystaniem bramy zatoki podjazdu...
- Jak nie jeździć po krawężnikach
- Przewóz dzieci do szkół GIMBUS
- Włączanie się do ruchu przykłady i obowiązki
- Hamowanie od prędkości 50 km/h do zatrzymania w wyznaczonym miejscu...
- Hamowanie z system ABS zapobieganie blokowaniu się kół...
- Hamowanie w sytuacjach awaryjnych
- Jak wlączyć wycieraczki szyby przedniej i tylnej ...
- Zaparowane zamarznięte szyby na egzaminie co robić...
- Gimbus autobus szkolny
- Pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach - różne sytuacje drogowe ...
- Pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach( RONDA) ...
- Sygnały dawane przez kierującego ruchem i sygnalizatory świetlne...
- Sygnalizacja świetlna do kierowania ruchem
- Znaki Ostrzegawcze Tabliczki do znaków
- Znaki Zakazu
- Znaki Nakazu
- Znaki Informacyjne
- Znaki Kierunku i Miejscowości i Uzupełniające
- Znaki Uzupełniające
- Znaki Poziome
- Wymijanie, omijanie i cofanie
- Wyprzedzanie
- Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu
- Kupuję samochód co sprawdzić ? Kredyty bankowe na samochód ...
- Jak zmienić koło w samochodzie
- Oznakowanie miejsca awaryjnego postoju pojazdu
- Jak uzyskać numer PKK - Profil Kandydata Na Kierowcę...
- Wydawanie Prawa Jazdy
- Baza pytań egzaminacyjnych testy na prawo jazdy Pliki do Pobrania dla kursantów Na...
- Trasa egzaminacyjna nauka jazdy w ruchu drogowym
- Instruktor Dariusz - PLAN NAUCZANIA - BADANIA LE...
- JAZDY DOSZKALAJĄCE Instruktor 668 190 188 ...
- KURS PRAWA JAZDY kat. B "patentynamanewry"
- Dostęp do TRAS EGZAMINACYJNYCH - z komentarzem instruktora...
- Blog Nauki Jazdy "patentynamanewry" Instruktor prowadzący DARIUSZ...
- Nowe kryterium egzaminu praktycznego - eko jazda
- WYKŁADY E-lerning NOWOŚĆ program do nauki teorii na prawo jazdy
- Egzamin w WORD pojazdem OSK
Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńMyślę, że również w takiej sytuacji zasadnym może być wezwanie pomocy drogowej. Ja od siebie mogę na pewno polecić fachowców z https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ gdyż już miałem okazję z nimi współpracować.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.
OdpowiedzUsuń